Rate this post

Kolejnym sposobem jest tzw. preclowanie, czyli publikowanie artykułów, które są powiązane tematycznie ze stroną, którą chcesz pozycjonować. W treści takiego precla umieszczasz minimum jeden link do twojej strony, będący jednocześnie pozycjonowaną frazą. Precel taki powinien liczyć około 2000 znaków ze spacjami, choć oczywiście może być dłuższy.

Część portali umieszczających precle pozwala także na krótsze artykuły. Im dłuższy precel tym bardziej wartościowy dla czytelników oraz jest lepiej postrzegany przez wyszukiwarki internetowe. Pisanie precli możesz zlecić copywriterom lub osobiście dbać o jakość wpisów. Ja do tej pory sam piszę wpisy, które możesz przeczytać np. w serwisie artelis.pl.

ZOBACZ: Jak zarabiać na Facebooku

Gdy masz już gotowego precla musisz go teraz umieścić na jakieś stronie do tego przeznaczonej. Takie strony to zazwyczaj tzw. strony z artykułami do przedruku, które mają dozwolone umieszczanie linków pozycjonujących w tekstach. Pamiętaj, by każdy artykuł, który tam zamieścisz był unikalny.

Moderatorzy nie pozwolą na umieszczenie powtarzającego się wpisu. Staraj się, aby link umieszczony w każdym preclu zawierał dokładny pozycjonowany [anchor tekst] – przykładowo jeżeli pozycjonujesz frazę jak być bogatym, to link, który prowadzi do pozycjonowanej strony musi być dokładnie opisany poprzez te trzy konkretne słowa.