Praca w telemarketingu
Telemarketing jest niezwykle prężnie rozwijającą się gałęzią sprzedaży bezpośredniej. To, co jeszcze dziesięć lat temu nie było tak często spotykane, dzisiaj jest rzeczywistym elementem gospodarki, wiedzą o tym szczególnie ci, którzy posiadają telefony.
Nowe wyzwania rynku to także nowe miejsca pracy, które zwykle czekają na młodych i przebojowych ludzi, posiadających niemałe ambicje i niebojących się dużych wyzwań.
Praca w marketingu wymaga żelaznej dyscypliny wewnętrznej, odporności psychicznej, lecz daje znaczącą satysfakcję, z tych też powodów nie jest to zawód dostępny dla każdego i nie wszyscy są do niej przystosowani.
Procedura przyjęcia potencjalnego pracownika przebiega następująco:
chętny na dane miejsce pracy najpierw przechodzi skomplikowaną rozmowę kwalifikacyjną, a zaraz potem dalszą część rekrutacji.
W końcu przychodzi czas na szkolenie telemarketing. Przyszli pracownicy dowiadują się wtedy o trudnościach, jakie ich czekają, lecz również o korzyściach płynących z wykonywanej pracy.
O sukcesie w telemarketingu decyduje pierwszy tydzień, ponieważ wtedy pracownik weryfikuje swoje wyobrażenia i możliwości z oczekiwaniami pracodawcy i wymogami rynku, a co za tym idzie, podejmuje ostateczną decyzję.